Velkommen til min blog

Jeg er glad for, at du kigger forbi.

Dette er en typisk DIY-kreablog med forskellige ting. Mange af dem kan man hygge med at lave der hjemme sammen med ungerne. Jeg samler gerne ungerne eller inviterer et par veninder til kreativ-eftermiddag. Det er en super hyggelig måde at mødes ☺ Yderligere kan der fra tid til anden snige sig et indlæg ind omkring ting og forhold, der bare har fanget min opmærksomhed ☺

Du er meget velkommen til at lægge en hilsen ♥

---
I am glad that you are visiting.

This is a typical DIY creative blog with various things. Many of them you can make at home with the kids. I like to gather my kids or invite a few friends to creative-afternoon. It's a super nice way to be together ☺Additionally, from time to time, there will be post about things and situations that just caught my attention, and I would like to share ☺

You are very welcome to comment on the posts

fredag den 3. juni 2011

At lave pop art - stencils

Pop art af min søn (udsnit af et større billede)
Pop art er meget nemt at lave... og for os der ikke er gode til at tegne er det genialt.... dette er et udsnit at et billede, hvor jeg har lagt et pop art billede ind af min søn.

Det laves  således:

1: Klip det der skal "pop art's" ud af billedet. (Jeg bruger gratis programmet  "photo filter").

2: Øg kontrasten til du synes det passer. (Her kunne jeg  godt bruge photo filter, men synes gratis programmet Photoscape er nemmere)
3: Det grå skæres ud af billedet, og tilpas undervejs så stencils'en hænger sammen.

Påsæt stencils'en et billede. Enten med lim (3M stencil mount) eller bare med tape i kanterne, så skal man bare huske, at være omhyggelig med at holde stencils'en nede når man maler. Man kan duppe det på med en pensel eller spraymale.

En brugt stencil
---
The first picture: Pop Art of my son (section of a larger picture)

Pop Art is very easy to make ... and for us, who are not good at drawing it is brilliant .... This is a section of a picture, where I've put on a pop art image of my son.


A tutorial:
1: Cut the part that should be made pop art out the picture (I use the free computer program "photo filter")
2: Increase the contrast until you think it is pop art. (Here I could use the program "photo filter", but I think it is easier with the free program "Photoscape")
3: Cut the gray out of the picture, and adjust the stencil as you come along.
4: Attach the stencil to the picture. Either with glue (3M stencil mount) or just with tape around the edges, if you use tape remember to be careful to keep the stencil down when you paint. You can dab the paint on with a brush or spray paint.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar