Velkommen til min blog

Jeg er glad for, at du kigger forbi.

Dette er en typisk DIY-kreablog med forskellige ting. Mange af dem kan man hygge med at lave der hjemme sammen med ungerne. Jeg samler gerne ungerne eller inviterer et par veninder til kreativ-eftermiddag. Det er en super hyggelig måde at mødes ☺ Yderligere kan der fra tid til anden snige sig et indlæg ind omkring ting og forhold, der bare har fanget min opmærksomhed ☺

Du er meget velkommen til at lægge en hilsen ♥

---
I am glad that you are visiting.

This is a typical DIY creative blog with various things. Many of them you can make at home with the kids. I like to gather my kids or invite a few friends to creative-afternoon. It's a super nice way to be together ☺Additionally, from time to time, there will be post about things and situations that just caught my attention, and I would like to share ☺

You are very welcome to comment on the posts

onsdag den 6. april 2011

Ud af ovnen kom....

Når jeg laver glasting er der altid mange rester. Jeg er lidt af en nærigmås, så jeg vil rigtig gerne bruge hver en lille flig af glasset. Dette er glasgenbrug.. eller i hvert fald brug af de små ukurante stykker. Glasset er skåret i smalle strimler, og skåret i længder så det passede med at lime dem sammen til et hjerte. De er blevet brændt i en form, der har givet hjertet lidt runding a la en "skål".

---
When I work with glass I always get lots of residues. I don't like waste... I try to use every little bit of glass. This heart is recycle glass... ore more correct... use of residues. The glass is cut in long slim strips, and then cut in length, so that it fits with a heart when glued together. The heart is heated/burned in a bowled shaped form, so that the edges turn a bit  upwards. 

9 kommentarer:

  1. Skønt - vil så gerne prøve at lege med glas, men kan ikke finde nogen steder man kan det i nærheden af mig.

    Den er flot - og jeg har lige fået så mange ideer.

    Knus Grith

    SvarSlet
  2. Masser af ideer!?... kom endelig med dem, siger "ja tak" til inspiration ☺

    Jeg har lige googlet ved korsør, og der ligger op til flere glaskunstnere... de lejer garanteret deres ovn ud og holder kurser i at lave ting af glasset. Men helt sikkert, at man kan få brændt hos dem...

    SvarSlet
  3. Hmm, det er nok mig der ikke kan søge på det rigtige - men jeg kan slet ikke få noget frem - kun et LOF kursus, men det er et fordrag af en glaskunstner.

    Kan du ikke sende mig et link til dem du fandt!

    SvarSlet
  4. Hej Grith.. den var denne liste jeg fandt.

    http://www.glasnettet.dk/studio_liste.asp?m=20

    Der ligger f.eks. i Sorø... det er da relativt tæt på ☺ Holmegaard og næstved? Du skal jo kun derhen når det skal brændes ☺

    SvarSlet
  5. Oh this is gorgeous!!
    What are you plan to do with it! A brooch sprang to my mind when I first saw it! And good job on using the scraps! I always do that to contribute at least a little to prolong the life of our planet!

    SvarSlet
  6. Thanks very much for the compliment "Little Treasures" ! I am afraid it is to big for a brooch, but I think the brooch idea is a very good. I'll make these smaller next time and make brooches... thanks for the idea ☺
    I think this will be used on a icon ore so... still working on the design ☺

    SvarSlet
  7. Det er bare så flot. Jeg ville gerne prøve at arbejde med glas en dag

    SvarSlet