Velkommen til min blog

Jeg er glad for, at du kigger forbi.

Dette er en typisk DIY-kreablog med forskellige ting. Mange af dem kan man hygge med at lave der hjemme sammen med ungerne. Jeg samler gerne ungerne eller inviterer et par veninder til kreativ-eftermiddag. Det er en super hyggelig måde at mødes ☺ Yderligere kan der fra tid til anden snige sig et indlæg ind omkring ting og forhold, der bare har fanget min opmærksomhed ☺

Du er meget velkommen til at lægge en hilsen ♥

---
I am glad that you are visiting.

This is a typical DIY creative blog with various things. Many of them you can make at home with the kids. I like to gather my kids or invite a few friends to creative-afternoon. It's a super nice way to be together ☺Additionally, from time to time, there will be post about things and situations that just caught my attention, and I would like to share ☺

You are very welcome to comment on the posts

tirsdag den 8. marts 2011

Lave små ulddyr

Jeg købte en del uld den anden dag (udsalg). Egentlig var jeg på vej til at filte mig et halstørklæde, men at finde bomuldsgaze er åbenbart ikke så lige til.... Så kom jeg i tanke i disse små dyr. Jeg har lavet et lille får. De er meget enkle at lave. Man laver et simpelt skelet i piberensere, og trække ulden rundt på dyret til at give hold og fylde.
---
I bought some wool the other day (sales). I was about to felt me a scarf, but finding cotton gauze is apparently not that easy .... Then I thought of these small animals. I've made a little sheep. They are very simple to make. You make a skeleton of pipe cleaners, and pull the wool around the animal to keep it together and give it shape.

6 kommentarer:

  1. Ja, de er nemlig skønne de små uldfår.

    SvarSlet
  2. Nu hvor det snart er påske passer fåret lige i vindueskarmen ☺

    SvarSlet
  3. Den er da sød - Jeg mener Panduro har bomuldsgaze.

    Ellers er der diverse hjemmesider der sælger udstyr til at filte med - de har det ihvert tilfælde.

    Knus Grith

    SvarSlet
  4. Jeg fik ikke formuleret mig korrekt he he... fandt en side, de havde det hele (udemærkede priser), lavede en bestilling på 160 kr. for at opdage at de havde en fast forsendelsespris på 80 kr. ... øøøøhh nej ☺ Jeg prøvede så at tjekke med stof2000 og stof & stil, men de har det ikke i deres sortiment.
    Mit problem er nu, at jeg har set hvad det koster de billiger steder, så jeg har svært ved at betale panduro-priser.
    Jeg ved det er langt ude.... men må lige bruge 2 min mere til at finde det rigtige sted at handle. Er dog stadig meget forundret over at de ikke har det i de store stofbutikker... hvad sker der lige for det?

    SvarSlet
  5. Jeg forstår godt det der med ikke at ville give 80 kr i forsendelse...det er simpelthen røveri! Men et sødt lille får du har lavet der!

    SvarSlet
  6. nej vel... det ville være en 1/3 af den fulde omkostning.. "hovedrysten"

    Takker for komplimentet på mit får ☺

    SvarSlet