Velkommen til min blog

Jeg er glad for, at du kigger forbi.

Dette er en typisk DIY-kreablog med forskellige ting. Mange af dem kan man hygge med at lave der hjemme sammen med ungerne. Jeg samler gerne ungerne eller inviterer et par veninder til kreativ-eftermiddag. Det er en super hyggelig måde at mødes ☺ Yderligere kan der fra tid til anden snige sig et indlæg ind omkring ting og forhold, der bare har fanget min opmærksomhed ☺

Du er meget velkommen til at lægge en hilsen ♥

---
I am glad that you are visiting.

This is a typical DIY creative blog with various things. Many of them you can make at home with the kids. I like to gather my kids or invite a few friends to creative-afternoon. It's a super nice way to be together ☺Additionally, from time to time, there will be post about things and situations that just caught my attention, and I would like to share ☺

You are very welcome to comment on the posts

fredag den 18. marts 2011

Guldæg





Mine æg blev til skønne guldæg. De ser så fornemme ud, som de nu står til påskepynt ☺

Så fornemme æg må prøve forskellige skåle af...
Den øverste er en bryllupsgave... ret sød. Men jeg tror det bliver den grønne skål. Jeg fik den som afskedsgave efter et vikariat af gode kollegaer...  Jeg er rigtig glad for den. Den skal huse de fine æg påsken over ☺

---
My eggs has become beautiful golden eggs. They look so noble, now that they are Easter decoration   ☺
Such noble eggs must try out different bowls ... the first one was a wedding present... very pretty. But I do think it will be the green bowl. It was a present from good colleagues when I finished a temporary employment.  I like it very much and it will be perfect for the Easter egg decoration. 


At bruge tape til stencils..


Det er ikke alle, der har fantastiske evner til at male... og det er en ærlig sag. Vi må bare ty til metoder, der får det til at tage sig nogenlunde ud alligevel ☺
Jeg nævner igen igen igen skabeloner og stencils.  De er en fantastisk genvej.... også når der skal dekorers æg.



Tapen standses ud og sættes på et malet æg. Derefter males det igen. husk at tage tapen af inden malingen bliver helt tør... for da vil det nemt hive kanterne grimme på stjernerne.


---
Not everybody has talent for painting.... and that is okay ☺We just have to use methods that can make it look good anyway. I mention it again again and again stencils and templates. They are fantastic short cuts to a fine result.... also when it comes to decorating eggs.

You make your figure in tape, like shown on the picture. Put them on the egg, paint it, and remember to take them of  before the paint is completely  dry. Otherwise the tape can rip the edges uneven.

2 kommentarer:

  1. Hvor er de fine - du har da sat nogle ideer igang hos mig - nu må vi se om jeg når det i denne omgang eller det ender i inspirationsbogen.

    Knus Grith

    SvarSlet
  2. Takker... nogen gange kunne jeg godt tænke mig, at man som på youtube kunne sætte nogle inlæg i en folder med fortrukne... en inspirationsbog ☺

    SvarSlet