Velkommen til min blog

Jeg er glad for, at du kigger forbi.

Dette er en typisk DIY-kreablog med forskellige ting. Mange af dem kan man hygge med at lave der hjemme sammen med ungerne. Jeg samler gerne ungerne eller inviterer et par veninder til kreativ-eftermiddag. Det er en super hyggelig måde at mødes ☺ Yderligere kan der fra tid til anden snige sig et indlæg ind omkring ting og forhold, der bare har fanget min opmærksomhed ☺

Du er meget velkommen til at lægge en hilsen ♥

---
I am glad that you are visiting.

This is a typical DIY creative blog with various things. Many of them you can make at home with the kids. I like to gather my kids or invite a few friends to creative-afternoon. It's a super nice way to be together ☺Additionally, from time to time, there will be post about things and situations that just caught my attention, and I would like to share ☺

You are very welcome to comment on the posts

tirsdag den 15. marts 2011

At puste æg med "æggepuster"




Først prikkes et lille hul




  



Æggepusteren fyldes med vand. Dette pumpes op i ægget og indholdet kommer ud.



















  
Jeg sætter det højt at have traditioner. Derfor er reglen, at man puster det første æg på traditionel vis, og derefter må man tage "æggepusteren" i brug.
Som min mand ironisk formulerede det, da jeg kom hjem med æggepusteren. "Ja det er da utroligt, at vi har kunnet leve uden"... Og det er der jo en vis sandhed i.... Vi har dimser og maskiner til SÅ mange ting i dag, at det til tider glemmes, at livet faktisk kan leves "manuelt" ☺ Men ikke desto mindre er dette en billig lille hjælper, når der som nu, er gang i at puste til en hel kurv med dekorerede æg. Plus, med æggepusteren, kan æggenes indhold bruges i madlavningen.
(Link til en af mange forhandlere:    http://www.nordform.dk/shop/category.asp?id=272)
  ---
I value very much having traditions. Therefore, the rule is, that the first eggs must be done the traditional way, thereafter it is okey to use the egg blower.

As my husband ironically put it, when I came home with the egg blower. "Yes, it is almost unbelievebel we have managet without for this long" ... And there's some truth in that. ... We have gadgets and machines for SO many things today,  that sometimes we seem to forget that life actually can be lived "manually" But nevertheless this is a cheap little helper. Especially with this projekt, where I have a hole basket of decorated eggs to make. Plus, with the egg blower, the egg content can be used in cooking.

(The first picture: make a little hole. The second picture: Fill some water and air into the egg with the egg blower)  

8 kommentarer:

  1. Uhh.. hvor er det mange år siden jeg har pustet æg og malet påskeæg.. det kunne være jeg skulle lade mig inspirerer og lave en kreativ lave-påskeæg-dag med bettepigen.. :)

    SvarSlet
  2. he he jeg tror bestemt din "bettepige" vil synes det er super hygge.... håber og se resulatet på din blog ☺

    SvarSlet
  3. Hæ hæ, sådan en snyde en har jeg også. Men jeg tror ikke jeg ved hvor den er.

    Knus Grith

    SvarSlet
  4. he he så er det frem med den Grith... påsken er lige om hjørnet ☺

    SvarSlet
  5. Jeg har faktisk aldrig været i Berlin men jeg kunne VILDT godt tænke mig det, jeg har kun hørt gode ting..

    Den æggepuster hvor har du købt den henne?? synes ikke rigtig jeg kan se du skriver det nogen steder??

    SvarSlet
  6. Jeg vil sige dig tusind tak for de varme hilsener på min blog i forbindelse med min fars sygdom og død. Det varmede utroligt meget i en hård tid. Jeg er endnu noget kvæstet, og glæder mig til jeg igen får energi til at komme rundt i blogland.

    SvarSlet
  7. Hej Joan, du må bestemt tage til Berlin. Alt er selvfølgelig nemmest hvis man kan lidt tysk. Jeg synes Berlin er en meget spændende by... ungernes favorit dernede er RitterSport, der i deres butik, har gjort det muligt selv at designe cover og indhold i en personlig RitterSport, og mens man venter har de et RitterSportmuseeum ☺

    Jeg købte min æggepuster for en del år siden, i en lille krea-butik. Jeg er sikker på Panduro, AV form og lignende ligger inde med dem.
    fandt dette link
    http://www.nordform.dk/shop/product.asp?vnr=2101
    Den er magen til min ☺

    SvarSlet
  8. Dorit, Det var så lidt ♥

    SvarSlet